יום שלישי, 16 ביוני 2009

עוד עליית מדרגה

היום התקיימה באוניברסיטה הפגנה כנגד החוקים הפאשיסטים (חוק הנאכבה, חוק הנאמנות) שעלו לאחרונה לדיון ציבורי. ההפגנה הייתה מתואמת עם רשויות האוניברסיטה ועמדה בכל הדרישות של מחלקת הביטחון.

בואו נראה כיצד בחרה להתמודד מחלקת הביטחון עם הפגנה, שלאחר מסע ארוך, קיבלה את כל האישורים הנדרשים...

1. עובד מחלקת הביטחון, הממוקם בבניין המשקיף על ההפגנה, צילם את ההפגנה בוידיאו.
כנראה שמחלקת הביטחון הפנימה את הביקורת נגדה ובחרה להסוות אותו בבגדים רגילים - אך זהו אותו עובד שצילם אותנו לפני מספר שבועות. כשניגשתי אליו בשביל לצלמו, חברו איים עליי. כמובן שהעובד, שתפקידו בראש ובראשונה לדאוג לביטחוני, לא הוטרד מכך.




2. בצמוד למנהל מחלקת הביטחון החדש, רפי סרוסי וסגנו איטל דר, עמדו שני אנשים לא במדים אך חמושים באקדח. כשהם נשאלו מי הם הם אמרו שהם חוקרים של המשטרה ושהם הוזמנו על-ידי מחלקת הביטחון. מנהל מחלקת הביטחון טען שהוא לא הזמין אותם. גם יעקב אפק, דיקן הסטודנטים נכח במקום וראה את המתרחש, אך לא ראה בהתנהלות זו שום בעיה. הנה הם בפרצופים שחורים שלא יגידו שאני מסכן את ביטחון האומה.



אני לא חושב שאחרי שנחשפו העדויות בדבר התנהלות מחלקת הביטחון, הגורמים המוסמכים באוניברסיטה ובהם נשיאת האוניברסיטה, ד"ר רבקה כרמי, ומנכ"ל האוניברסיטה, ד"ר דויד ברקת, יכולים להמשיך ולטעון שהם אינם מודעים להתנהלות האנטי-דמוקרטית להחריד של מחלקת הביטחון. אז אני שוב מפנה את השאלה אליהם ולאנשי מחלקת הביטחון - למה אתם מצלמים הפגנות? בשביל מה? למה אתם מזמינים שוטרים סמויים להפגנה שקטה של סטודנטים? למה אתם עוקבים אחריי אבל לא דואגים לביטחון שלי ולמה לדיקאן הסטודנטים, האדם האמון על האינטרסים שלי כסטודנט, פשוט לא אכפת מכך?

2 תגובות:

  1. מדהים וחשוב מאד לפרסם זאת, בעיקר לציבור הרצים באוניברסיטה, אלה שיש להם כבר קביעות וככה, שיצטרפו אל הסטודנטים האמיצים הנאבקים נגד משטר חשוך זה.
    לאה שקדיאל, ירוחם

    השבמחק
  2. תודה לאה,
    חלק מהמרצים אכן מודעים למצב ונרתמו לעזור.

    אגב, התמונה האחרונה צולמה בהפגנה והיא מתייחסת למנהל מחלקת הביטחון היוצא, נפתלי פרסלר וחיבתו לתיעוד סטודנטים.

    למרבה האירוניה, בהפגנה אתמול צילמתי את סגן מנהל מחלקת הביטחון, איטל דר, והוא הודיע לי שזה לא מנומס לצלם אנשים בלי לבקש רשות.

    רן

    השבמחק